අධ්‍යාපනයට අදාළව, උල්ලංඝණීය නීති අණ – පනත් සහ සාධනීය චක්‍රලේඛ.

blog_education_act_wordle

දරුවා උදෙසා ම කැප වූ පාසල් පද්ධතියක් ද, අධ්‍යාපන වෘත්තීය කණ්ඩායම් ද, මව් පියන් ද එකට පෙළ ගස්වමින් දේශයේ දරුවන් ලොවට වැඩදායී – ආදරය හඳුනන සැබෑ නිපුණයින් බවට පත් කරන්නට මඟ පෙන්වන සාධනීය චක්‍රලේඛ හා උපදෙස් පත්‍රිකා විශාල ප්‍රමාණයක් මළ ලේඛණ බවට පත් කරමින් නාමික ව පමණක් නඩත්තු කරන බව අපි දුටුවා. සැබැවින්ම, එම සාධනීය ලේඛණ වලට ජීවය ලබා දිය යුතුයි. ඒවා නිසි ලෙස පවත්වා ගත යුතුයි. විශිෂ්ට අධ්‍යාපන පද්ධතියක පැවැත්ම වෙනුවෙන් එම ලේඛණ අතිශයින්ම වැදගත් වන නිසා ම, අපි හඳුනාගත් ඒ සාධනීය චක්‍රලේඛ – උපදෙස් පත්‍රිකා සහ අණ – පණත් හතළිස් තුන, මෙසේ සටහන් කරනවා. රටේ දරුවන්ට අඳුරු අනාගතයක් උරුම කරන්නට නිහඬ කොටස් කරුවෙක් නොවී, තමන්ගෙ දරුවන් වෙනුවෙන් හැබෑවටම යුතුකම් ඉටු කිරීම සඳහා පෙළ ගැසෙන්නට, මේ චක්‍රලේඛ සහ අණ – පණත් පිළිබඳව දැනුවත් වීම ඔබටත් වැදගත් වේවි.

හඳුනාගත් සාධනීය චක්‍රලේඛ – උපදෙස් පත්‍රිකා සහ අණ – පණත් හතළිස් තුන.

  1. පාසල පදනම් කරගත් තක්සේරු (ඇගැයීම්) වැඩ පිළිවෙල, චක්‍රලේඛ අංක 2004/ 27
  2. ජාතික ගුරු මාරු ප්‍රතිපත්තිය, චක්‍රලේඛ අංක 2007/ 20
  3. ආදි ශිෂ්‍ය සංගම් හා වෙනත් සංගම් වල ක්‍රියාකාරිත්වය, චක්‍රලේඛ අංක 2008/ 41
  4. අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ පළාත්බද කළමනාකරණ හා ප්‍රමිති ඒකක වල කාර්යභාරය, චක්‍රලේඛ අංක 2005/ 22
  5. පාසල නගා සිටුවීමේ නියාමන වැඩ සටහන, චක්‍රලේඛ අංක 2005/ 24
  6. අ:පො:ස: (උ/පෙ) විෂය සංයෝජනය හා විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා වූ විෂය සංයෝජනය, චක්‍රලේඛ අංක 2009/ 16
  7. පාසල් සංවර්ධන සමිති ක්‍රියාත්මක කිරීම, චක්‍රලේඛ අංක 1982/ 2
  8. අධ්‍යාපනයේ ගුණාත්මක භාවය තහවුරු කිරීම සඳහා වූ නව ඇගැයීම් හා නියාමන වැඩ පිළිවෙල, චක්‍රලේඛ අංක 2008/ 6
  9. පාසල තුළ විනය ආරක්ෂා කිරීම, චක්‍රලේඛ අංක 2005/ 17
  10. අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ යටතේ අනුමත විෂය මාලා ක්‍රියාත්මක කිරීම – (6-9) සහ (10-11) ශ්‍රේණි, චක්‍රලේඛ අංක 1999/ 45
  11. පාසල පදනම් කරගත් ඇගැයීම් වැඩ පිළිවෙල, චක්‍රලේඛ අංක 2002/ 23
  12. සදාචාරාත්මක නව  ශ්‍රී ලංකාවක්, චක්‍රලේඛ අංක 2006/ 3
  13. සාරධර්ම හර පද්ධතීන් හා ප්‍රජා සංවේදීතාව පිළිබඳ වැඩ සටහන, චක්‍රලේඛ අංක 2004/ 22
  14. ද්විතීයික 6-11 ශ්‍රේණි සඳහා නව විෂය මාලාව ක්‍රියාත්මක කිරීම, චක්‍රලේඛ අංක 2006/ 9
  15. උසස් වීම් පටිපාටිය සංශෝධනය කිරීම, චක්‍රලේඛ අංක 2005/ 4
  16. ආයතන සංග්‍රහයේ 2 වන කාණ්ඩයේ III වන පරිච්ඡේදය, මාරු වීම්
  17. ආයතන සංග්‍රහයේ III වන පරිච්ඡේදයේ රජයේ සේවකයන්ගේ වැරදි පිළිබඳ උපලේඛනය
  18. පංච විධ සංකල්පය පාසල තුළ ක්‍රියාත්මක කිරීම
  19. තත්ත්ව කව හා පංති කව
  20. ගුරුවරුන්ගේ වැටුප් වර්ධක ලබා ගැනීම සඳහා වන ස්වයං ඇගැයීම් වාර්තාව
  21. පාසල් අධ්‍යාපන ප්‍රමිති සහ බාහිර ඇගැයීම් පිළිබඳ මාර්ගෝපදේශ සංග්‍රහය
  22. පාසල් පරිපාලනයේ දුර්වලතා මග හරවා ගැනීම
  23. සිංහල සහ දෙමළ අත් අකුරු ලිවීම සඳහා වූ මාර්ගෝපදේශ සංග්‍රහය හා ක්‍රියාකාරකම් අත් පොත
  24. අභ්‍යන්තර ඇගැයීම් පිළිබඳ මාර්ගෝපදේශ සංග්‍රහය
  25. පාසල් පද්ධතියේ මනෝ සමාජයීය මැදිහත් වීම් සඳහා වූ සම්පත් අත් පොත
  26. පාසල් චර්යා ධර්ම පද්ධතිය
  27. පාසල් සඳහා ඉඩම් අත්පත් කර ගැනීම
  28. ශ්‍රී ලංකා ගුරු සේවා ව්‍යවස්ථාව
  29. ශ්‍රී ලංකා විදුහල්පති සේවා ව්‍යවස්ථා සංග්‍රහය
  30. ශ්‍රී ලංකා ගුරු සේවයේ 2 වන පංතියේ 3 වන ශ්‍රේණියේ සිට උසස් වීම් සඳහා වූ වෘත්තීය සමාලෝචන ස්වයං වාර්තාව
  31. ස්වේච්ඡා ගුරුවරුන් ගුරු සේවයට බඳවා ගැනීම
  32. අනිවාර්ය අධ්‍යාපන නියෝග
  33. පාසල් පෝෂිත ප්‍රදේශ තීරණය කිරීම
  34. ගුණාත්මක යෙදවුම් මුදල්
  35. ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනය සඳහා වූ 1998 අධ්‍යාපන ප්‍රතිව්‍යුහකරණ වැඩ පිළිවෙල
  36. ප්‍රාථමික අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා වූ මාර්ගෝපදේශ සංග්‍රහය
  37. අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ කාර්යභාරයන් සඳහන් කැබිනට් පත්‍රිකා
  38. 1992 දී ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාව විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද පළමු වාර්තාව හා එහි අන්තර්ගත පොදු ජාතික අරමුණු හා ජාතික අරමුණු කරා එළඹීමේ අවම පොදු නිපුණතාවන්
  39. 1968 අංක 25 දරණ ශ්‍රී ලංකා විභාග දෙපාර්තමේන්තු පනත
  40. 1985 අංක 28 දරණ ජාතික අධ්‍යාපන ආයතන පනත
  41. 1987 – 13 වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයේ අධ්‍යාපනයට අදාල කොටස
  42. 1991 අංක 19 දරණ ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභා පනත
  43. තත්ත්ව සහතික කරන හා ප්‍රමිති ඒකකයේ කාර්ය භාරයන්

මෙම සාධනීය නීති – රීති, චක්‍රලේඛ හා උපදෙස් පත්‍රිකා 43 මත පිහිටා කටයුතු කිරීමට දේශයේ අධ්‍යාපන බලධාරීන් සමත් උනා නම්, ශ්‍රී ලංකාව මේ වන විටත් ජාතික අරමුණු වෙත එළැඹී අවසානයි. ඇත්තෙන්ම එහෙම උනා නම්  මේ වෙනකොට ශ්‍රී ලංකාවේ පුරවැසියන් ජාතිවාදී ගිනි පුළිඟු වලින් සැබෑ ලෙසම නිදහස් වූ හිත් ඇතිව, හැබෑ සමගියෙන් හා ආදරෙන් එකා වගේ ජීවත් වෙනවා. නමුත් අද, ප්‍රභාකරන් මරා දමා ඊළාම් යුද්ධය දිනුවත්, අපිට ද්‍රවිඩ ජනතාවගේ හදවත් දිනා ගන්න බැරි වෙලා තිබෙනවා. දෙවන ඊලාම් යුද්ධයට මඟ සැකසෙමින් තිබෙනවා.

මේ මොහොතේ වත් අපි අප්‍රමාදීව අපේ අධ්‍යාපන ක්‍රියාවලියට නිසි ලෙස මග පෙන්විය යුතුයි. ඒ සඳහා වන ජාතික අරමුණු වෙතට ශ්‍රී ලාංකික විද්වතුන් තමන්ගේ අවධානය යොමු කළේ දකුණේ තරුණ කැරැල්ලේ ප්‍රතිඵලයක් හැටියටයි – රෝහණ විජේවීර ඇතුලුව දේශයට වැඩදායී තරුණ තරුණියන් හැට දහසකට අධික ප්‍රමාණයක් දකුණේදී මරා දැමූ දෙවන තරුණ කැරැල්ල වැනි කැරැල්ලකට නැවතත් දේශයේ තරුණ තරුණියන් යොමු නොවීම පිණිසයි. ඒ සඳහා අධ්‍යාපනයේ පරිවර්තනයක් ඇති කරන්නට ජනාධිපතිවරයාට උපදෙස් දෙමින් ජාතික අරමුණු මත අධ්‍යාපනය මෙහෙයවීමට අදාළ පළමු වාර්තාව නිකුත් කළේ 1992 වසරේදී යි. ඒ, ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාවේ පළමු වාර්තාව ලෙසයි. ඒ වාර්තාව නිකුත් වී මේ වන විට වසර 21 ක් ඉක්ම ගොස් තිබෙනවා. ඒ වාර්තාව පදනම් කරගෙන නිපුණතා පාදක අධ්‍යාපන ක්‍රමය දේශයට හඳුන්වා දී වසර 15 ක් ඉක්ම ගොස් තිබෙනවා. නමුත් අද වන තුරුත් 1992 දී නිකුත් කරනු ලැබූ ජාතික අධ්‍යාපන කොමිෂන් සභාවේ පළමු වාර්තාව හෝ 1972 අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ හෝ 1998 දී හඳුන්වා දුන් නිපුණතා පාදක අධ්‍යාපන ක්‍රමය හෝ මේ රට තුළ යථාර්තයක් බවට පත් කිරීමට අදාල බලධාරීන් ප්‍රමුඛ අධ්‍යාපන වෘත්තිකයන් නිසි ලෙස කටයුතු කර නැහැ. අධ්‍යාපන වෘත්තිකයන්ට අදාල වෘත්තීය සංවිධාන ද සංවිධානය වී කටයුතු කර තිබෙන්නේ අධ්‍යාපන වෘත්තියේ සංවර්ධනය සඳහා නොවෙයි. හුදු වෘත්තිකයන්ගේ ආත්ම ලාභය සඳහා ම පමණයි. අපි මීට පෙර ඉදිරිපත් කළ උල්ලංඝණීය නීති, අණ – පනත් සහ සාධනීය චක්‍රලේඛමීට කදිම නිදසුනක්.

Leave a comment

Filed under විශේෂ

Leave a comment